fbpx Skip to content

Frågor och svar

De vanligaste frågor och deras svar.

COVID-19 Uppdatering

Vi bevakar utvecklingen av coronaviruset och följer myndigheternas rekommendationer. Våra kunders och anställdas säkerhet är vår högsta prioritet.

Vi vill också understryka att alla våra kläder är tvättade mellan varje rotation och utgör ingen risk. 

Vi samarbetar med våra distributörer för att Hack Your Closet ska kunna hålla öppet som vanligt och vara säkert för våra kunder. The World Health Organization understryker att det inte utgör någon risk att få hem kommersiella paket.

Varje box innehåller 4-5 plagg som är personligt valda just för dig baserat på din stilprofil.  Klädesplaggen är räddade från att brännas eller slängas. Det kan vara second-hand plagg, osålda kläder eller överproducerade kläder. Vi ser till så att alla kläder är i gott skick, nytvättade och inte har något att anmärka på.

Storlekar kan variera beroende på märke, men vi försöker hålla oss till en standard. Se vår storleksguide nedan.

Om din box innehåller plagg som inte matchar din stil eller storlek, maila oss på support@hackyourcloset.com så ska vi hjälpa dig.

OBS: Hack Your Closet har endast vad som anses vara damkläder i dagsläget.

Din första box får du inom 4-10 dagar, vart du än befinner dig i Sverige. Njut av kläderna i 4 veckor, lämna tillbaka, eller behåll några av plaggen lite längre. Läs mer om att behålla plaggen nedan. 


Skulle det mot förmodan ta längre tid än väntat att få din första box, välkommen att kontakta oss på support@hackyourcloset.com

Du hittar ditt returdatum i inloggat läge i appen. Gå till ‘Mina boxar’ i appen.

För att returnera din box med Airmee så är det bara att lämna boxen utanför dörren. Budet kommer att hämta upp din returbox samtidigt som din nya box lämnas.

För att returnera din box med DB Schenker, använd den förbetalda fraktetiketten som finns med i din box och lämna in den hos ett lämpligt postombud.

Notera att vi tar ut en avgift för sena boxar:
För aktiva kunder ligger avgiften på 116 SEK per månad som boxen är sen (14 dagar efter returdatum).
För icke-aktiva kunder ligger avgiften på 279 SEK per månad.

Om det uppstår problem med att returnera din box, var god kontakta oss på support@hackyourcloset.com.

Vår högsta prioritet är att du ska känna dig nöjd med urvalet av plagg som vi har valt ut till just dig.

Vi vet att stil är något väldigt personligt och därför gör vi allt vi kan för att hjälpa dig. Maila oss på support@hackyourcloset.com om du inte är nöjd.

Vi älskar att höra vad du tycker så att vi kan förstå din stil bättre, därför är det viktigt att du lämnar feedback på plaggen och laddar upp inspirationsbilder i appen.

Din prenumerationskostnad kan inte bli återbetald om du inte är nöjd med kläderna eftersom stylistarbetet och transportkostnaden ingår i denna.

Om du vill behålla plagg längre så kan du absolut göra det!  Klicka i ‘Kept it’-rutan i appen för det specifika plagget i appen. Det kostar 29 SEK/plagg/månad att behålla plagg längre.

Du kan däremot inte köpa loss några plagg från oss.

Självklart! Om du vill behålla alla plagg längre så kan du fortsätta hyra dessa för 29 SEK/plagg/månad.

Du kan välja mellan att få din nästa box som vanligt, eller att pausa din prenumeration i en månad. Kontakta oss så hjälper vi dig med detta.

Vi har prenumerationspaket om 3, 6 eller 12 månader som gör att du kan njuta av dina boxar till ett lägre pris. För mer information om dessa, klicka här. Skulle du vilja aktivera ett paket kan du kontakta vår kund support på support@hackyourcloset.com.

Notera: Paketen förnyas automatiskt efter varje paketperiod. Om du vill avsluta ett paket behöver du informera vår kund support minst 14 dagar innan förnyelsen av prenumerationen.

Vi gör inga återbetalningar av dessa prenumerationer.

Skadade plagg
Hack Your Closet ser till att tvätta och underhålla kläderna så att de upprätthåller ett gott skick och kan användas under en längre tid. Vi vet att olyckliga händelser kan inträffa och om en skada på ett plagg kan åtgärdas så tar vi en avgift på 59 kr för lagningen. Om ett plagg har försvunnit eller om skadan inte kan åtgärdas så kommer du istället att debiteras 189 SEK.

Var god rapportera skadade plagg till support@hackyourcloset.com innan plagget returneras.

Borttappade eller stulna boxar
För alla borttappade eller stulna boxar, där händelsen sker under kundens ansvar eller besittning, så tar vi en avgift på 300 SEK.

Vad god rapportera stulna eller borttappade boxar till support@hackyourcloset.com.

Kontakta oss via vår mejl för att avsluta din prenumeration, så hjälper vi dig. Din prenumeration förnyas automatiskt varje månad, därför måste du avsluta din prenumeration minst 14 dagar innan din nästa box levereras. Vi genomför inga återbetalningar på förbetalda prenumerationskostnader. 

När du avslutar din prenumeration behöver du lämna tillbaka alla plaggen för att undvika oförutsedda avgifter. Därför går det tyvärr inte att fortsätta hyra plagg från oss utan en prenumeration.

Du kan pausa din prenumeration i 1, 2 eller 3 månader. Detta gör du enklast via vår app under “Min prenumeration” eller genom att maila oss på support@hackyourcloset.com.

Det är viktigt att du pausar prenumerationen innan vi börjar styla din nästa box, dvs. 14 dagar innan nästa box levereras.

Skulle du vilja avsluta din prenumeration efter den pausade perioden så kan du göra detta efter att du fått din “pausade box” som väntat på dig.

Vi skickar överallt i hela Sverige och har precis öppnat vår andra garderob i Frankrike. Andra länder är snart på ingång!

Du kan ändra din adress via appen under “Min profil – Adress”. Du kan också göra adressändringar via support@hackyourcloset.com.

Observera att du måste uppdatera din profil minst två veckor innan din nästa box skickas ut för att säkerställa att din adressändring registreras.

Du hittar ditt returdatum i din profil i appen. Gå in på ‘Mina boxar’ för att se datumet för respektive box. Är du osäker kan du alltid kontakta oss.

Airmee som leveranspartner: Lämna boxen utanför dörren. Budet kommer att hämta upp din returbox samtidigt som den nya boxen lämnas.

DB Schenker som leveranspartner: Klistra på den förbetalda fraktetiketten och lämna in boxen på närmaste postombud.

Exempel: Du får boxen på en tisdag, andra veckan i månaden. Returen skall då ske på en tisdag, andra veckan i nästkommande månad.

Vi vet att din tid är värdefull! Om det verkar ta längre tid än förutsett, tveka inte att kontakta oss på support@hackyourcloset.com


Har du fler frågor?

Du kan alltid välkommen att kontakta oss på vår mejladress support@hackyourcloset.com